Nu rammer den trafikale efterregning Midt- og Vestjylland

Niels Hansen

Af formand for Dansk Byggeri Midt- og Vestjylland, Niels Hansen

Infrastrukturen i Region Midtjylland har fået en opgradering med letbanen i Aarhus og med færdiggørelse af Holstebromotorvejen og åbning af Silkeborgmotorvejen. Noget der er godt for væksten og mobiliteten, og som vi selvfølgelig er glade for. Men intet er som bekendt gratis, og nu kommer den trafikale efterregning, som rammer hårdt her i Midt- og Vestjylland.

For når man bruger penge et sted, så er konsekvensen åbenbart, at der skal spares et andet sted. Og det betyder, at der skal nedlægges busruter for ikke mindre end 60 millioner kroner i vores region. Når bussen forsvinder, så forvinder mobiliteten også, og det rammer både medarbejdere og virksomheder. Pludselig kræver det to biler, hvis man vil bo i Midt- og Vestjylland. Ikke ligefrem den bedste reklame, når vi skal tiltrække nye familier til området.

Dette skal ikke kun være en klagesang, for infrastrukturen har fået et løft flere steder i regionen, hvilket er meget positivt. Men hvis prisen er, at busruterne forsvinder en efter en, er vi lige vidt.

Kære lokalpolitikere og trafikordførere: Tænk over konsekvenserne, når I giver med den ene hånd og tager med den anden. Når busserne forsvinder her i Midt- og Vestjylland, får både borgere, virksomheder og skoleelever et problem med at komme frem og tilbage mellem arbejde og uddannelse.

Tilføj kommentar

VIP annoncer

Annoncer

Bannerannonce Rahbek VVS ApS

Få de lokale nyheder fra Brande på Facebook

Kommende arrangementer

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder på mail.

Onlineavis

Brande Jul