Gå på nettet – i butikken

Morten Orluff, indehaver af Tøjeksperten i Brande, og Charlotte Kappel Pedersen har stor glæde af infostanderen i butikken og oplever en voksende interesse fra kunderne.

Af Villy Guldbrand Jensen - 

Pludselig har jeg 8 gange så mange varer, og jeg har helt andre muligheder for at servicere mine kunder

Morten Orluff, Tøjeksperten i Brande, har for et halvt år siden installeret en infostander i sin butik.

- Det har givet en helt anden mulighed for at servicere kunderne og hjælpe dem til at finde de rigtige varer, fortæller indehaveren Morten Orluff, der indrømmer at han var lidt skeptisk da han fik forelagt ideen om en infostander i butikken første gang.

- Infostanderne er en ”forvokset” smartphone eller tablet, hvor kunderne kan finde samtlige de varer Tøjeksperten har på lager, og dermed har vi pludselig 8 gange så mange varer vi kan tilbyde vore kunder.

Infostanderen har en størrelse så man tydeligt kan se produkterne og se hvilke farver og størrelser de findes i, og kunden kan selv afgive sin bestilling, eller vi kan hjælpe.

Og ofte har vi varen hjemme, men måske ikke i den rigtige størrelse, så kan vi vise kunden varen og de kan mærke og se stoffet og farverne, og bagefter går vi over og bestiller den hjem i den rigtige størrelse, fortsætter Morten Orluff, og dagen efter bliver varen leveret med GLS, og her kan man vælge om man vil have pakken leveret på arbejdspladsen, hjemme eller i vores butik.

OG som en ekstra service tilbyder vi at returnere varen for kunden, hvis det skulle vise sig at være forkert størrelse eller man fortryder købet – og det gør vi gratis, både pakker varen ind igen og klarer fragten.

 

En tak bedre
end nethandel

Vi har nu kørt et halvt år med infostanderen, og bliver mere og mere begejstret for den og det bliver også mere og mere populært blandt vore kunder, fortæller Morten Orluff, der ser mange muligheder i standeren.

- Når man går ind på standeren er det de samme sider man finder på kædens hjemmeside www.tojeksperten.dk, så man kan også sidde derhjemme og bestille varerne og opnå de samme fordele som når man er i butikken, men ved at foretage handlen i butikken, opnår man flere muligheder.

For det første at mærke varen og se farverne og mønstrene ”live” og man kan stille en masse spørgsmål til tøjet, som vi efter bedste evner prøver at svare på.

Vi kan også vejlede kunden, og, hvis det skal bestilles hjem, hjælpe med at bestille varen, så man er sikker på at det er det rigtige produkt der bliver bestilt.

Og for os er der også en gevinst ved at kunden kommer ind i vores butik rent fysisk og bestiller deres varer.

For det første fordi vi altid gerne vil hilse på kunderne og høre hvordan de har det, men også fordi butikken får et lille afkast hver gang der bestilles varer fra standeren – vel at mærke uden at kunden kommer til at betale ekstra.

 

Midt i lokalet

Infostanderen er placeret midt i lokalet, og det er med fuldt overlæg.

- Vi betragter infostanderen som en del af butikken, hvor man også kan gå på indkøb, og se hvad der er på hylderne, og hvor det er en normal del af en indkøbsoplevelse at bruge standeren, fortæller Morten Orluff, der i dag er glad for investeringen.

- Det fungerer godt – og det bliver bedre og bedre, og det findes i dag i 80 ud af 125 Tøjekspert butikker i Danmark.

Tilføj kommentar

VIP annoncer

Annoncer

Få de lokale nyheder fra Brande på Facebook

Kommende arrangementer

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder på mail.

Onlineavis

Læs BrandeBogen