250.000 til kunststofbanen
Den lokale modekoncern Bestseller har haft fat i det store checkhæfte og har givet tilsagn om at støtte Brande IF's projekt kunststofbane med en kvart mio. kr.
Det kunne en tilfreds BIF-formand Michael Koch løfte sløret for på torsdagens ordinære generalforsamling, som udover bestyrelsen havde samlet en snes medlemmer i klubhuset.
Kommunikationsansvarlig Jesper Stubkier siger i en pressemeddelelse:
- I Bestseller har vi valgt at støtte projektet, da det vil gøre en forskel for en stor gruppe mennesker i Brande og omegn. Den lokale fodboldklub Brande IF vil selvfølgelig få en masse positive effekter ud af faciliteterne, men initiativet vil i ligeså høj grad være til gavn for hele lokalsamfundet på tværs af sportsgrene, fritidsinteresser og aldersgrupper. Derfor er vi i Bestseller heller ikke i tvivl om den positive effekt, som anlægget vil have, når det står klar til brug.
Sponsoratet kommer til udbetaling, når den samlede projektfinansiering er på plads.
Selve baneprojektet har i øvrigt skiftet karakter i forhold til de oprindelige planer, som blev lanceret i slutningen af 2013. Overskriften er nu "Det grønne krydsfelt", som udover en 11-mandsbane skal bestå af en 5-mandsbane samt en multibane. Desuden forsøger man at tænke "kunst under åben himmel" ind i projektet, fortalte Jakob Kristensen, der forlod bestyrelsen udenfor tur for at koncentrere kræfterne om kunstgræsprojektet.
Hvad prisen for de reviderede planer løber op i, ønskede bestyrelsen ikke at oplyse på nuværende tidspunkt, men den bliver lavere end de ca. 7 mio., man hidtil har opereret med.
Med Bestsellers kvarte mio., det hidtil største private enkeltsponsorat, er indsamlingsbarometeret nu få tusinde kroner fra at runde de første 3 mio.
Læs mere om generalforsamlingen i Brande IF i næste uges udgave af Brande Bladet.
Tilføj kommentar