Turismen i fremgang
De seneste 2015-tal fra Visit Denmark viser, at det rent faktisk går rigtig godt med turismen i Ikast-Brande området. En årlig turismeomsætning i området på 265 mio. kr. fordeler sig således:
• 77,3 mio. går til detailhandelen
• 136 mio. går til turismeprodukter (overnatning, spisesteder, oplevelser, m.m.)
• 52 mio. går til andre produkter.
- I forhold til året før kan vi lokalt notere en fremgang i turismeomsætningen på 18 mio. svarende til en stigning på 7,3 %. Det kan vi alle være stolte af, idet det ligger markant over landsgennemsnittet, hvor stigningen er på 3,1 %, udtaler turistchef Jette Nielsen (bill.) i det seneste nyhedsbrev fra Ikast-Brande Turistforening.
Hun vurderer, at øget synlighed, et spændende aktivitetsniveau og vores skønne område har tiltrukket flere gæster end tidligere.
- Kombinationen af jeres gode produkter og høje serviceniveau øger i høj grad sandsynligheden for, at de rejser herfra som gode ambassadører og får lyst til at vende tilbage, roser hun kommunens turismeaktører og handlende.
I eftermiddag bliver det i øvrigt afgjort, om Regionsrådets TurismeVÆKSTpris 2016 går til Brandes internationale Street Art Festival arrangeret af Lions. Festivalen er i konkurrence med 15 andre midtjyske turistmål.
Tilføj kommentar