Fakta: Det omfatter kommunens FCM-sponsorat
Der har verseret flere forskellige tal i sagen om byrådets ekstraordinære forhøjelse af sponsoratet til FC Midtjylland.
Nedenstående oplysninger er hentet fra kommunens eget referat af den politiske behandling af punktet:
Byrådet besluttede på sit møde i mandags ekstraordinært at forhøje Ikast-Brande Kommunes sponsorat af FC Midtjylland med ½ mio., hvoraf de 150.000 i.h.t. en såkaldt borgmesterbeslutning allerede var blevet udbetalt i forbindelse med FCM Håndbolds finalekamp mod Team Tvis Holstebro.
Den halve million er et engangsbeløb, og de resterende 350.000 kroner ønskes målrettet FCM Håndbold og Sportstar College mest muligt.
Ikast-Brande Kommune sponserer i forvejen FC Midtjylland med 405.000 kroner årligt fordelt med 270.000 til FCM Håndbold og 135.000 kroner til FCM Fodbold.
Til gengæld for sponsoratet af FCM Håndbold får Ikast-Brande Kommune arena-navnet Ikast-Brande Arena, annoncer i kampprogram og profilavis, 15 fribilletter til de unge i kommunen til hjemmekampe samt fribilletter til kommunens tilflyttermapper, en LED-reklame i ikke tv-transmitterede hjemmekampe, vederlagsfri råderet over møde- og konferencefaciliteter i Ikast-Brande Arena i op til 50 timer årligt og 4 VIP-adgangskort incl. fortæring. Desuden forpligter håndboldspillerne sig til at deltage i diverse arrangementer på skoler og i foreninger.
Sponsoratet af FCM Fodbold giver Ikast-Brande Kommune ret til firmanavn på sponsortavle, logo og annonce i kampfolder, mulighed for at benytte akademispillere til diverse arrangementer, besøg på akademiet for Ungdomsskolen, fribilletter til kommunens tilflyttermapper, mulighed for at benytte FCM’s sponsornetværk til diverse projekter, 4 VIP-adgangskort incl. fortæring, deltagelse i 4 udebaneture samt yderligere 5 billetter pr. kamp til Faxe Kondi tribunen.
Det særskilte finalesponsorat at FCM Håndbold gav ud over Ikast-Brande Kommunes logo på kampprogram, web-bannere, avisannoncer og storskærme kommunen 1/1 langside på LED systemet 30 minutter før kampen med teksten: ”Ikast-Brande Kommune byder velkommen til DM-finalen” og 1/1 langside på samme plads efter kampen med teksten: ”Ikast-Brande Kommune ønsker tillykke med DM-titlen”.
Et reklameskilt foran dommerbordet: ”Ikast-Brande Kommune byder velkommen”, trøjer med Ikast-Brande logo + teksten ”Ikast-Brande Kommune byder velkommen” til de børnespillere, som løb ind sammen med FCM-spillerne og 10 personer til spisning i Loungen (foruden de 4 billetter som kommunen har i forlængelse af tidligere indgået sponsoraftale) indgik ligeledes i ”pakken”.
I.h.t. en tidligere byrådsbeslutning er VIP-adgangskort forbeholdt politikere og de øverste kommunale chefer.
Tilføj kommentar