Pas godt på de ansatte i detailhandlen
På trods af den corona-pandemi, der har ramt Danmark, skal danskerne stadig have fyldt køleskabene med dagligvarer, og butikkerne i detailhandlen oplever i øjeblikket en stor tilstrømning af kunder. Men husk at tænke på medarbejderen i supermarkedet.
Af Susanne Sommerlund, formand for HK Handel MidtVest
Som formand for HK Handel MidtVest vil jeg opfordre til, at man som kunde husker Sundhedsstyrelsens råd til at beskytte sig selv og andre mod coronavirus/COVID-19:
Altså, inden du begiver dig i supermarkedet, så vask dine hænder eller brug håndsprit.
Når du står i kø eller taler med en medarbejder i supermarkedet, så host eller nys i ærmet – ikke i hænderne.
Og begræns den fysiske kontakt ved at holde afstand.
På den måde viser du hensyn over for en gruppe medarbejdere, der dagligt har kontakt til rigtigt mange mennesker, og som gør alt for at holde gang i samfundshjulene.
Som butiksansat med kundekontakt skal du huske at tage de samme forholdsregler, så du heller ikke bringer smitte videre.
Og er der pres på i butikken, så husk en god omgangstone. De butiksansatte gør alt, hvad de kan for, at du skal få en god oplevelse, når du handler ind.
Oplever du en kunde, der udviser symptomer på smitte, eller har du en kollega, der kan være eller bliver smittet, og føler du dig i den forbindelse utryg?
Så husk, at du altid kan henvende dig til HK med spørgsmål i forbindelse med corona-pandemien og, hvordan du forholder dig i forhold til den danske arbejdsmiljølovgivning.
Tilføj kommentar