MitId skaber ventetid i Borgerservice
For øjeblikket oplever mange en ventetid på op til fire uger, hvis de forsøger at bestille en tid i Borgerservice – og om man ønsker at bestille tid på rådhuset i Ikast eller i den ugentlige åbningstid på Artium i Brande gør ikke den store forskel.
Ikast-Brande Kommunes afdelingsleder for Borgerservice og Ydelse, Hanne Myllerup, forklarer, at den lange ventetid særligt skyldes to ting: overgangen til MitId kombineret med lovændringen om, at pas nu skal afhentes personligt.
- Det giver os rigtig mange ekstra betjeninger, som vi hele tiden arbejder på at gøre bedst og hurtigst muligt, forklarer hun og uddyber:
- Vi har opnormeret med en ekstra medarbejder og har fået hjælp fra andre afdelinger til udleveringen af pas. Derudover har vi nu også fået den nødvendige erfaring med MitId, så vi kan nedjustere betjeningstiden. Der vil derfor kunne frigives lidt ekstra tider, blandt andet til betjening i forhold til MitID.
- Vi er naturligvis opmærksomme på, at det er til gene for en del af borgerne, når der er ventetid på personlig betjening i Borgerservice. Vi oplever dog, at borgerne har taget godt imod vores råd, vejledning og prioritering, når de har kontaktet os telefonisk. Det har været medvirkende til, at vi fortsat har kunnet tilbyde hjælp, når borgerne har stået med et mere akut behov. Disse gode erfaringer vil vi naturligvis fastholde – også selvom der nu bliver frigivet lidt ekstra tider til betjeninger, lyder det fra Hanne Myllerup, som garanterer, at udviklingen i ventetiderne vil blive fulgt tæt.
Tilføj kommentar