Bestseller etablerer sig i USA

I første omgang introducerer modevirksomheden tre brands med base i New York.

Ifølge Børsen har Bestseller-koncernen etableret kontor og showroom på Manhattan i New York. I første omgang er det de tre brands Vero Moda, Noisy May samt storpigemærket Junarose, der lanceres. Desuden fokuseres der på onlinesalg, salg gennem stormagasiner samt via en række mindre og mellemstore butikskæder. Forløber salget som forventet, er næste step etablering af egne butikker.

Michael Hillmose, international chef i Dansk Mode & Textil, vurderer i avisen, at den største udfordring for danske mærker, der går ind i USA, er de mange amerikanske brands, der har hele USA som hjemmemarked. Han peger også på, at de amerikanske forbrugere er meget prisbevidste, og at de europæiske produkter ofte er dyrere end de lokale, noget en frihandelsaftale mellem EU og USA vil kunne ændre på.

Der sælges beklædning for ca. 2.000 mia. kr. om året i USA. Bestsellers svenske konkurrent H&M omsætter for omkring 14 mia. kr. årligt på det amerikanske marked.

Tilføj kommentar

VIP annoncer

Annoncer

Bannerannonce Rahbek VVS ApS

Få de lokale nyheder fra Brande på Facebook

Kommende arrangementer

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder på mail.

Onlineavis

Brande Jul