Bestseller-støtte skaber lokal glæde
Som tidligere omtalt har modekoncernen Bestseller valgt at etablere en pulje, som lokale foreninger kan søge støtte fra. Nu er de første midler uddelt til seks initiativer til gavn og glæde for lokalsamfundet.
Forhenværende turistchef Jette Nielsen har på vegne af den internationale Street Art Festival fået støtte fra Bestsellers nye Brande-pulje. Hun forklarer, hvordan det er med til at gøre en forskel for folk i Brande:
- Street Art Festivalen har gjort brandeborgerne stolte af deres by og af at kunne vise den frem til gæster og turister fra nær og fjern. Det er jo alene sket på baggrund af Bestsellers og andre virksomheders støtte, og det er jo noget, der også gør dem loyale og taknemmelige overfor virksomhederne, siger hun.
Bestseller har gennem mange år støttet en lang række projekter i Brande, og med oprettelsen af den nye pulje søger virksomheden endnu engang at støtte lokale ildsjæles arbejde med udviklingen af lokale foreninger.
- Vores mål med den nye Brande-pulje er, at vi kan støtte de projekter og initiativer, som vi anser som mest væsentlige for både lokalsamfundet og for Bestseller. Ved at samle det i en pulje, som kan søges én gang årligt, får vi de bedste betingelser for at vælge de rette projekter, fortæller Bestsellers kommunikationschef, Jesper Stubkier.
De seks udvalgte projekter er Brande Taekwondo Klub, Bondegården Brande, Urban Street Zone, Teaterkompagniet, Verdensmiddag og Street Art Festivalen.
Læs mere i Brande Bladet tirsdag og se den film, Bestseller har fået lavet i anlednng af uddelingen her.
Tilføj kommentar