Tilfredse kunder giver stærk udvikling
Handelsbanken har haft et godt 2013.
– Tilfredse og loyale kunder er helt afgørende for en god forretningsmæssig udvikling. Det skal vi gøre os fortjent til hver dag, udtaler Henrik Overgaard, direktør i Brande.
På trods af vanskelige markedsforhold er det positive overskrifter, der kendetegner Handelsbankens netop offentliggjorte årsregnskab: Mange nye privatkunder og erhvervskunder. Indtægter, der øger betydeligt mere end omkostningerne. Og Danmarks mest tilfredse privatkunder og erhvervskunder i EPSI's årlige undersøgelse i 2013.
Kundernes bank
- Det er vigtigt for os at være Brandes bedste bank for vores kunder. Vi ved at vores kunder lægger vægt på at have en stabil og stærk bank med stor lokal beslutningskraft og mulighed for at skræddersy produkterne til den enkeltes behov. Så det glæder mig på kundernes vegne, at vi også i år kan fremvise et stærkt resultat. Jeg er ikke i tvivl om, at den gode udvikling i banken ikke mindst skyldes, at vores loyale kunder fortæller videre, hvor god og stærk en bank vi er, fortæller direktør i Handelsbanken i Brande, Henrik Overgaard.
Handelsbanken har i 2013 oplevet en fortsat god og stabil kundetilgang på både privat- og erhvervsmarkede. I forhold til 2012 steg de samlede indtægter med 12% til 1.692 millioner kroner (1.506), resultatet steg med 90% til 741 millioner kroner (391), og det samlede udlån steg med 12% til 59,1 milliarder kroner (52,9).
Desuden åbnede Handelsbanken to nye filialer – i Charlottenlund i maj og på Frederiksberg Vest i december og er ifølge Bloomberg Europas stærkeste bank.
Tilføj kommentar