Topkarakterer til medarbejderne på Brandes Genbrugsplads
Af Ejgil Jessen Hansen
I marts – april 2019 har der på samtlige genbrugspladser i Ikast-Brande Kommune været gennemført en undersøgelse af borgernes tilfredshed med forholdene. 1290 brugere har svaret på undersøgelsen, som bl.a. handler om personalets synlighed, vejledning, ordenen og indretningen på pladsen og kørselsforholdene. På alle disse områder har 99 % af brugerne svaret meget tilfredse og tilfredse. I ordenen på pladsen er der endda 100 % tilfredshed. Kun på et område falder tilfredsheden lidt: Åbningstiderne i weekenden. Flere så gerne, at der var åbent om søndagen som på de andre ugedage.
Kim Brammer (bill.), der er en af genbrugspladsens faste medarbejdere, er selvfølgelig glad og stolt over karaktererne. Han fortæller, at der også er meget fokus på medarbejdernes udvikling. Der er løbende efteruddannelse, og så handler det om i hverdagen at være imødekommende og hjælpsom. Det betyder, fortæller han, at så får borgerne tillid til medarbejderne og vil gerne sørge for, at tingene bliver gjort rigtigt. Den store renovering og udvidelse af pladsen, som har fundet sted, har uden tvivl været med til de gode karakterer. Det er blevet mere overskueligt, og adgangsforholdene er blevet forbedret. Han fortæller med et stort smil, at kaffeautomaten, som alle må benytte, og muligheden for vask af trailer, er et par store hits.
Desuden er der lagt op til bytteordninger, bl.a. med fliser, og tilbuddet om afhentning af muld er også efterspurgt, så der tænkes hele tiden i nye udviklingsmuligheder af hensyn til miljøet og borgerne.
Tilføj kommentar