Jack & Jones lancerer banebrydende tekstilinnovation
Inspireret af naturen og edderkoppespind viser partnerskabet med finske Spinnova en helt ny måde at skabe tekstilfibre på. Resultatet fra Bestsellers herretøjsmærke Jack & Jones er nu tilgængeligt globalt.
For to år siden indledte Bestseller et langsigtet aktivt partnerskab med den finske innovationsvirksomhed Spinnova, og blev derved en af de første til at teste deres fibre med fokus på at gøre materialet egnet til tekstilproduktion. Nu lanceres det første produkt – et par Jack & Jones bukser – lavet med Spinnova® til forbrugerne.
Spinnova står bag udviklingen af et bemærkelsesværdigt fibermateriale, som er produceret af FSC-træ uden brug af skadelige kemikalier og med minimal CO2-udledning og vandforbrug.
- Hos Jack & Jones presser vi os selv til at innovere og udforske både processer og materialer med en lavere miljøpåvirkning. I den sammenhæng fandt vi en utrolig stærk partner i Spinnova, forklarer Elena Osenbrüg, Jack & Jones’ ansvarlige for bæredygtighed.
Indtil videre har Spinnova haft stor succes med sit koncept gennem pilotprojekter, og nu er tiden kommet til at arbejde hen imod at skalere op til kommerciel produktion med flere brands. Denne produktlancering kommer som en del af Spinnovas kommercialiseringsrejse.
- Bestseller er en af vores langsigtede brandpartnere, og vi er glade for at være en integreret del af deres ambitiøse bæredygtighedsstrategi, Fashion FWD, på de 70 markeder, hvor de opererer. Derfor er det fantastisk at se lanceringen af deres første produkt med Spinnova®-fibre, som nu er tilgængeligt for alle deres kunder, siger Spinnovas administrerende direktør Kim Poulsen.
Partnerskabet indledtes via Bestseller Innovation, som fungerer som en katalysator for samarbejder, bestående af eksempelvis pilotprojekter, workshops, casestudier og mere for at accelerere forandringer i modebranchen.
- Hver eneste gang vi oplever, at en innovation når til et kommercielt niveau i Bestseller – denne gang med vores brand Jack & Jones – er simpelthen fantastisk. Det er præcis dét, vi stræber efter og arbejder hårdt på at opnå, siger Bestsellers Innovation Manager, Camilla Skjønning Jørgensen, og tilføjer:
- Vi tror på Spinnova, og vi anser virksomheden som en meget lovende materialeinnovator, som vi planlægger at bruge meget mere i kommende kollektioner.
Tilføj kommentar